Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

Μεταξύ Καμμένων και Πικραμένων


Συχνά λέγεται με περισσή ελαφρότητα ότι σε μια δημοκρατία η λαϊκή ετυμηγορία είναι υπεράνω κριτικής. Ένας κυρίαρχος λαός μπορεί να θέλει ό,τι θέλει, αρκεί πραγματικά να το θέλει. Η λαϊκή βούληση αποτελεί το μέτρο αξιολόγησης όλων των άλλων αποφάσεων, συνεπώς θα ήταν άτοπο και αντιφατικό να καταστεί και η ίδια αντικείμενο κριτικής, γιατί τότε θα έπρεπε να αναζητηθεί ένα άλλο μέτρο αξιολόγησης, υπέρτερο αυτής, βάσει του οποίου θα κρινόταν και η ίδια. Στη δημοκρατία όμως τέτοιο υπέρτερο μέτρο δεν μπορεί - υποτίθεται - να υπάρξει και η τυχόν αναζήτησή του θα οδηγούσε σε επικίνδυνες ατραπούς, καθώς θα έθετε σε ευθεία αμφισβήτηση τη λαϊκή κυριαρχία. Η λαϊκή ετυμηγορία μπορεί λοιπόν να είναι πολλά πράγματα - γνήσια ή νοθευμένη, κατανοητή ή ακατανόητη -  ποτέ όμως σωστή ή λάθος. Είναι αυτή που είναι και η συζήτηση τελειώνει εκεί. Κι όμως, η συζήτηση εκεί ακριβώς θα έπρεπε να αρχίσει.

Η άποψη περί ασυλίας της λαϊκής ετυμηγορίας στην κριτική μπερδεύει δύο διαφορετικά πράγματα: την τυπική πηγή της νομιμοποίησης της εξουσίας με τα ουσιαστικά κριτήρια ορθότητας των αποφάσεων του λαού. Δεδομένου ότι οι έννοιες της νομιμοποίησης και της ουσιαστικής ορθότητας εξετάστηκαν σε προηγούμενο άρθρο («Η παρανόηση της πλειοψηφίας», 30 Οκτ 2011), θα επισημανθεί εδώ ένα άλλο στοιχείο αυτών των αποφάσεων. Από τη στιγμή που οι αποφάσεις του λαού ενέχουν το στοιχείο της επιλογής, είναι αδιανόητο να τις θεωρήσουμε υπεράνω κριτικής. Οποιοσδήποτε απολαμβάνει ένα οσοδήποτε μικρό ή μεγάλο περιθώριο απόρριψης κάποιων επιλογών και πρόκρισης άλλων, οποιοσδήποτε δηλαδή έχει έστω στοιχειώδη ελευθερία επιλογής, καθίσταται αυτοδίκαια αντικείμενο κριτικής για τις επιλογές του και πρέπει να είναι πάντα έτοιμος να εξηγήσει (στους άλλους αλλά κυρίως στον ίδιο του τον εαυτό) γιατί επέλεξε ό,τι επέλεξε. Από κανέναν δεν μπορούν να αξιωθούν εξηγήσεις ή ευθύνες για το ότι είναι κοντός ή ψηλός, ξανθός ή μελαχροινός, Έλληνας ή Γερμανός ή Μογγόλος, γιατί πρόκειται για στοιχεία για τα οποία δεν είχε περιθώριο να διαλέξει έτσι ή αλλιώς. Μπορούν όμως να αξιωθούν εξηγήσεις ή ευθύνες για το ότι οδηγούσε μεθυσμένος ή για το ότι πέταξε το τσιγάρο από το παράθυρο και λαμπάδιασε το πευκοδάσος που ήταν δίπλα στο δρόμο. Και ασφαλώς μπορούν να αξιωθούν εξηγήσεις ή ευθύνες για το τι διάλεξε πίσω από το παραβάν ενός εκλογικού τμήματος. Όλα αυτά είναι επιλογές του, είναι αποτελέσματα στάθμισης εναλλακτικών λύσεων, είναι κάθε φορά μία από τις πολλές πιθανές καταλήξεις μιας διαδικασίας ανοιχτής στο τέρμα της και όχι νομοτελειακά προαποφασισμένης. Σωστό ή λάθος μπορεί να μην υπάρχει λοιπόν στην πανσέληνο ή στην καταιγίδα ή στο χρώμα των ματιών ενός νεογέννητου παιδιού, υπάρχει όμως σίγουρα στην κάλπη μιας δημοκρατίας

Η ελευθερία επιλογής (πρέπει να) συμβαδίζει με την ευθύνη: δεν μπορείς να διεκδικείς την πρώτη και να αποποιείσαι τη δεύτερη. Ο "καταλογισμός ευθυνών" για το αποτέλεσμα μιας κάλπης δεν είναι μόνο συλλογικός, είναι κατεξοχήν ατομικός. Η προσέγγιση του λαού ως ενός συλλογικού υποκειμένου με εκατομμύρια κεφάλια (ή κανένα κεφάλι) δεν αναιρεί την κριτική και την ευθύνη των επιλογών του κάθε πολίτη. Δεν υπάρχει χειρότερη πλάνη και πιο επικίνδυνος λαϊκισμός από την ιδέα ότι σε ένα νεφελώδες συλλογικό υποκείμενο - όπως το εκλογικό σώμα - δεν νοείται εξατομίκευση της ευθύνης ή ότι εν πάση περιπτώσει η ευθύνη αυτή διαχέεται και τελικά απορροφάται από τη συλλογικότητα και εξαφανίζεται. Αυτό που συμβαίνει είναι ακριβώς το αντίθετο: Οι ατομικές επιλογές του πολίτη στη δημοκρατία τον βαραίνουν με ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη, γιατί αντανακλούν τελικά και σε όλους τους συμπολίτες του. Δεν αρκεί λοιπόν ο καθένας να σταθμίζει ορθολογικά και βασανιστικά τις επιλογές του από την ατομική οπτική γωνία, αλλά χρειάζεται σε ένα δεύτερο επίπεδο να υπερβαίνει την ατομική προσέγγιση και να σκέφτεται με όρους κοινού συμφέροντος. Γι’ αυτό και η δημοκρατία είναι το εκπληκτικότερο αλλά και το δυσκολότερο πολίτευμα.

Η αποδοχή των παραπάνω μας ανοίγει το δρόμο να εξετάσουμε κριτικά τη λαϊκή ετυμηγορία στην πρόσφατη εκλογική αναμέτρηση. Στις εκλογές λοιπόν της 6ης Μαΐου ο ελληνικός λαός απέδειξε ότι δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της δημοκρατίας. Φτηνοί πολιτικάντηδες και ανίδεοι δημοσιογραφίσκοι δηλώνουν καθημερινά από τηλεοράσεως ότι όλοι οφείλουν να κατανοήσουν το μήνυμα των εκλογών και να κινηθούν στην κατεύθυνση που υπέδειξε ο πάνσοφος λαός. Ποιο ήταν όμως το μήνυμα των εκλογών; Ήταν δήθεν η καταδίκη του μνημονίου; Ήταν τάχα η επιταγή για αριστερή διακυβέρνηση; Ήταν ενδεχομένως η ανάγκη για κυβέρνηση συνεργασίας; Δ: Τίποτα από τα παραπάνω. Γιατί το μήνυμα ήταν απλούστατα ότι ο πάνσοφος(;) λαός στις τελευταίες εκλογές ξεγυμνώθηκε πια εντελώς και απέδειξε με τον πιο βροντερό τρόπο τη ρηχότητά του, την άγνοιά του, την ημιμάθειά του, την ανοησία του, τη φαυλότητά του, την παρακμή του, την αθλιότητά του, τη μιζέρια του, την υποκρισία του, τον παραλογισμό του, τις αντιφάσεις του, τους εγωισμούς του, τη δειλία του, την αναξιοπρέπειά του, εν τέλει την πολιτική και πολιτισμική του κατάντια

Αν υπήρχε στην αρχή αυτής της κρίσης μια ελπίδα να ταρακουνηθούμε επιτέλους από το μεταπολιτευτικό βούρκο του λαϊκισμού, του κρατισμού και του παρασιτισμού, πλέον είναι φρικιαστικά πασιφανές ότι ο βούρκος αυτός μας αρέσει, μας ταιριάζει, μας αξίζει. Πέρυσι τέτοιον καιρό στήναμε αντίσκηνα έξω από τη Βουλή και παριστάναμε τους αγανακτισμένους πολίτες για τα ψέματα που μας έλεγαν επί 30 χρόνια τα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας. Και μόλις αντιληφθήκαμε ότι χάρη στις εξωτερικές πιέσεις τα κόμματα αυτά δεν μπορούν – αν και θα το ήθελαν – να συνεχίσουν να μας σερβίρουν ψέματα με τον ίδιο ρυθμό, ψάξαμε και βρήκαμε αμέσως καινούριους και άφθαρτους προμηθευτές αυταπάτης και ψευδαισθήσεων. Τσίπρας, Καμμένος, Κουβέλης και λοιποί νεοφώτιστοι εθνοσωτήρες πήραν τη σκυτάλη στον ολοένα και πιο απότομο κατήφορο προς τον όλεθρο, αποδεικνύοντας ότι η διάβρωση που έχει επιφέρει ο λαϊκισμός είναι χωρίς επιστροφή. Οι φωνές της λογικής έχουν πια γίνει ψίθυρος που πνίγεται από τις κραυγές του μαινόμενου αφιονισμένου όχλου, μάγισσες και χαρτορίχτρες της πολιτικής ετοιμάζονται να αναλάβουν κυβερνητικά χαρτοφυλάκια, αλαλάζοντες ψηφοφόροι χορεύουν γύρω από πελώριες φλόγες λαϊκισμού και ανοησίας ψάλλοντας σοσιαλιστικές μπαρούφες και περιμένοντας να βρέξει λεφτά από τον ουρανό όπως παλιά. Και κάπου εκεί, πίσω από τους καπνούς, ο Ανδρέας Παπανδρέου μπορεί να μας αγναντεύει ήσυχος και ευτυχισμένος που βλέπει να φυτρώνουν και να θεριεύουν τα ζιζάνια της μαρξιστικο-λαϊκο-επανασταστικής αποχαύνωσης που έσπειρε στην ελληνική κοινωνία.

Κατά το σύντροφο Τσίπρα και τους ομοϊδεάτες του, ο λαός την 6η Μαΐου κατάφερε ένα πρώτο αποφασιστικό χτύπημα στους δανειστές, τους καπιταλιστές, τους τραπεζίτες, τους τροϊκανούς, τους διεθνείς συνωμότες, τους σιωνιστές, τους ιμπεριαλιστές και όλους όσοι τέλος πάντων φταίνε για την κατάστασή μας. Τον επιβεβαίωσαν τα συνδικάτα της Βενεζουέλας, που του απέστειλαν την περασμένη εβδομάδα συγχαρητήρια επιστολή. Όταν όμως ο σύντροφος Τσίπρας και όσοι τον ψήφισαν αντιληφθούν ότι το αίμα που βλέπουν να τρέχει δεν είναι του διεθνούς κεφαλαίου ή της κας Μέρκελ αλλά το δικό μας, θα είναι ήδη πολύ αργά. Στην ύστατη στιγμή της κατάρρευσης, τη στιγμή που θα έπρεπε επιτέλους να συνειδητοποιήσουμε το πού μας οδήγησαν 3 δεκαετίες ανεξέλεγκτου κρατισμού, κομματοκρατίας, συνδικαλιστικής αλαζονείας και δαιμονοποίησης του καπιταλισμού και της επιχειρηματικότητας, εμείς αναδεικνύουμε σε νέο πολιτικό αστέρα έναν απεχθή δημαγωγό και σε κυρίαρχη (σχεδόν) πολιτική δύναμη ένα κόμμα που προτείνει μεταξύ άλλων τις εξής εκπληκτικές λύσεις: επανακρατικοποίηση του ΟΤΕ και της Ολυμπιακής (!), αξιοποίηση (=δήμευση) των καταθέσεων από το κράτος (!), φορολόγηση του τζίρου των επιχειρήσεων (!), προσλήψεις 100.000 δημοσίων υπαλλήλων (!) και άλλα τέτοια ευφάνταστα. Τέτοιες εξαγγελίες ήταν γραφικές και ακίνδυνες όταν ο ΣΥΡΙΖΑ πάλευε να μπει στη Βουλή, όμως σήμερα - χάρη στην ψήφο του πάνσοφου ελληνικού λαού - αποτελούν κυβερνητική πρόταση σε μια χρεοκοπημένη οικονομία. Επί 3 δεκαετίες πίναμε γουλιά γουλιά το δηλητήριο της κρατικίστικης παρασιτοκρατίας, της γραφειοκρατικής παράνοιας και της αποσάρθρωσης του παραγωγικού μας ιστού. Και τώρα, στο πιο κρίσιμο σημείο, που τα συμπτώματα της δηλητηρίασης επιδεινώνονται ραγδαία και έχουμε την ύστατη ευκαιρία να σταματήσουμε να πίνουμε το δηλητήριο, έρχεται κάποιος με ολόκληρο μπουκάλι νέας ενισχυμένης σύνθεσης και εμείς κραυγάζουμε: Άσπρο πάτο!

Έχουμε αυτομαχαιρωθεί πολλές φορές τον τελευταίο καιρό χτυπώντας αόρατους εχθρούς. Την 6η Μαΐου καταφέραμε τη μοιραία(;) μαχαιριά. Ο έτερος αυτοχρισμένος πατριώτης - λαϊκός ηγέτης - εθνοσωτήρας Καμμένος και οι δικοί του ομοϊδεάτες μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι και δικαιωμένοι: αυτομαχαιρωθήκαμε ελεύθερα και δημοκρατικά, με το κεφάλι ψηλά, αδέσμευτοι από ξένους εκβιασμούς και πιέσεις, περήφανοι και αγέρωχοι, όπως αρμόζει σε Ανεξάρτητους Έλληνες

Όπως όλα τα πολύπλοκα και απαιτητικά εργαλεία, έτσι και η δημοκρατία προϋποθέτει καλή μελέτη των οδηγιών χρήσης. Αν μπαίναμε στον κόπο να τις διαβάσουμε, θα βλέπαμε να αναγράφεται στη συσκευασία με μεγάλα γράμματα: Προσοχή, να φυλάσσεται μακριά από παιδιά, κίνδυνος ατυχήματος. Πόσο μάλλον όταν δεν πρόκειται καν για παιδιά, αλλά για έναν λαό με μυαλό βρέφους. Η δημοκρατία δεν είναι για όλους. Δεν ήταν π.χ. για τη μεσοπολεμική Γερμανία του 1930, που ανέδειξε με δημοκρατικές εκλογές καγκελάριο το Χίτλερ, με όλα τα γνωστά επακόλουθα. Η εξουσία του αυτοκαθορισμού είναι ευλογία, αλλά και κατάρα αν δεν ξέρεις πώς να τη χρησιμοποιήσεις. Ένας λαός ανίκανος να αρθεί στο ύψος των απαιτήσεων και των προδιαγραφών της δημοκρατίας, γεννά τέρατα και είναι επικίνδυνος, πρώτα απ' όλα για τον ίδιο του τον εαυτό. Οι τερατογενέσεις της δημοκρατίας μπορούν να προσλάβουν διάφορες μορφές, ανάλογα πάντα με τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε λαού και φυσικά με τα δεδομένα της εκάστοτε ιστορικής συγκυρίας. Έτσι π.χ. η δημοκρατία της μεταπολιτευτικής Ελλάδας το 1981 γέννησε τον Ανδρέα Παπανδρέου και η δημοκρατία της χρεοκοπημένης Ελλάδας το 2012 κυοφορεί τον Αλέξη Τσίπρα. Δυστυχώς ή ευτυχώς, στις δημοκρατίες οι λαοί είναι ελεύθεροι και να αυτοκτονήσουν. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι μια αυτοκαταστροφική πλειοψηφία παρασέρνει μαζί της στην άβυσσο και όσες τυχόν μειοψηφίες πρόλαβαν να φωνάξουν: Γκρεμός!

3 σχόλια:

  1. αγαπητε φιλε νικο θα ειμαι συντομος , η κοινοβουλευτικη δημοκρατια λειτουργει με ορους σχετικης πλειοψηφιας, το καλυτερο δυνατο θα ηταν να ειχαμε πολιτες με παιδεια και βαθεια κοινωνικη μορφωση και αγαπη για την πατριδα ωστε σε γενικες γραμμες να πετυχαινουμε τα καλυτερα δυνατα αποτελεσματα για το συνολο των πολιτων, μπορει ομως να εχουμε και απαιδευτους οι οποιοι θα πεφτουν ευκολα θυματα των λαικιστων πολιτικων οποιουδηποτε χωρου.ως εδω νομιζω οτι συμφωνουμε , εδω που διαφωνουμε ομως καθετα οριζοντια και οπως αλλιως θελεις ειναι η τραγικη τοποθετηση σου οτι η νδ και το πασοκ ειναι ντεμεκ ανικανα κομματα ή ψευτες , τα κομματα αυτα ειναι κανονικες συμοριες που εχουν εναν στοχο την καταληστεψει ολων τον ανθρωπων που ζουν σ αυτη την επικρατεια. το συμπερασμα σου οτι ο συριζα ειναι δεκα φορες χειροτερος δεν πηγαζει απο κανενα λογικο επιχειρημα (να επαναλαβω και παλι αν και ειναι γνωστο στο φορουμ οτι δεν ειμαι ψηφοφορος του) δεν θα κουραστω να θεσω και σε εσενα την ερωτηση΄ γιατι αυτη η πιπιλα με τους ανικανους και ψευτες πολιτικους των δυο μεγαλων κομματων ειναι απλως εξοργιστικη καθως οι πολιτικοι τους μονο ανικανοι δεν ειναι , εδω ο τραγικος τσοχατζοπουλός και ειχε διμιουργησει ενα πλεγμα απο 15 διαφορετικες off shore για να μπορει να ξεπλενει οτι εφαγε . τα δυο μεγαλα κομματα σε αγαστη συνεργασια τωρα ψηφισαν την εξισωση του φορου στο πετρελαιο θερμανσης και κινησης 40% προς τα επανω . Ειχα την ευκαιρια να διαβασω το ιστολογιο σου οποτε καταλαβαινω οτι γνωριζοντας οικονομικα καταλαβαινεις και εσυ τι θα σημαινει αυτο στο επιπεδο αυξησης ολων των τιμων που αποτελουν το καλαθι της νοικοκυρας και στιε πιεσεις που θα υποστει και εκεινος ο παλιος και επιτηδες ξεχασμενος δεικτης του τιμαριθμου, γιατι εγινε αυτο αγαπητε νικο γνωριζεις? η επισημη και ποταπη εκδοχη ειναι λεει γιατι γινοταν λαθρεμποριο στα καυσιμα , και ο πιο ηλιθιος πολιτης ειναι ικανος να αναρωτηθει μα τελως παντων κανεις δεν μπορουσε να ψαξει σοβαρα τι ειναι τα βυτιοφορα πεταλουδιτσες που κρυβονται πισω απο της παπαρουνες σαν το ελεφαντα του ανεκδοτου και δεν τις βρισκουμε ή οι παρανομες δεξαμενες πετουν απο το ενα κλαδι στο αλλο και δεν μπορουμε να τις εντοπισουμε . δυστηχως τιποτε απο ολα αυτα . διαβαζα τον λογο που σε ωθησε να αρχισεις το ιστολογιο σου και εινα πραγματικα συγκινητικος, εχοντας ταξιδεψει πολυ στο εξωτερικο γνωριζω απο πρωτο χερι τον σεβασμο αλλα αν θες και τον φοβο που εμπνεει η παρουσια της αστυνομιας, που καθηκον της ειναι να προστατεψει εμενα και εσενα και ολους τους νομοταγεις πολιτες. εδω η ελληνικη αστυνομια σε συνεργασια με την διωξη οικονομικου εγκληματος ειχε ετοιμο επιχειρησιακο σχεδιο για την παταξη αυτου του ειδους του λαθρεμποριου , οταν παρουσιαστηκε στον προηγουμενο υπουργο δημοσιας ταξης
    αυτος που δεν ειχε προλαβει να διαβασει το μνημονιο, αυτος θεωρησε το θεμα εισσονος σημασιας και δεν το προχωρησε. ο κ τουρκογλου επισης τωρα που το θυμηθηκα ειχε διορισει επικεφαλη του σδοε στην θεσσαλονικη εναν ανθρωπο που ενημερωνε τους τοπικους τοκογλυφους για την οικονομικη δυνατοτητα των υποψηφιων πελατων τους , αλλα ειπαμε αυτοι ειναι ανικανοι και ψευτες ο συριζα ειναι ο επικινδυνος. αλλα μεινε ησυχος ετοιμαζει το συστημα μαθαινω λυση με παπαδημο και φυσικα σημιτη Ε, δεν μας φταίει τότε καμία Μέρκελ και καμία διεθνής συνωμοσία, παρά μόνο το κεφάλι μας.

    λεωνιδας κατσαρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε Λεωνίδα, συμφωνώ σχεδόν σε όλα, συμπεριλαμβανομένου του χαρακτηρισμού των δύο (πρώην) μεγάλων κομμάτων ως συμμοριών. Ωστόσο διαφωνώ κάθετα και οριζόντια με την επιείκεια που διακρίνω απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ και με την άποψη που ακούω από πολλούς ότι "τους άλλους του είδαμε πού μας οδήγησαν, ας δώσουμε μια ευκαιρία και στον Τσίπρα". Για μένα ο κ. Τσίπρας συμπυκνώνει ό, τι πιο άθλιο, λαϊκιστικό και εξοργιστικά γελοίο υπάρχει στο πολιτικό στερέωμα. Αν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ πρέπει δικαίως να πληρώσουν για τη ληστρική επιδρομή που έκαναν στο δημόσιο πλούτο της χώρας και για τις απίστευτες παθογένειες που κληροδότησαν στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, ο ΣΥΡΙΖΑ συνέλεξε όλες αυτές τις παθογένειες, τις ύψωσε στον κύβο και τις έκανε κυβερνητικό πρόγραμμα ("πρόγραμμα" τρόπος του λέγειν αυτό το ασυνάρτητο κολλάζ ανοησιών). Είναι ποτέ δυνατόν εν μέσω χρεοκοπίας να επιλέξουμε ως εναλλακτική πρόταση ελπίδας κάτι μεταξύ Βενεζουέλας του Τσάβες και Αλβανίας του Χότζα; Όσο λοιπόν συμφωνώ μαζί σου ότι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ υπήρξαν εγκληματικές οργανώσεις με τα όλα τους, άλλο τόσο επιμένω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μια ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΑΘΛΙΩΝ ΚΑΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΩΝ ΛΑΪΚΙΣΤΩΝ, που είναι ικανοί να παίξουν με τους κόπους, τις θυσίες και τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων μόνο και μόνο για να επαληθεύσουν τις ιστορικά θαμμένες ιδεολογικές τους αναζητήσεις και να υλοποιήσουν την εκδικητική τους μανία απέναντι στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Υπάρχει πιο απτή απόδειξη από το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μέσα σε μόλις 2-3 εβδομάδες μάζεψε τα χειρότερα κατακάθια του βαθέος ΠΑΣΟΚ (συμπεριλαμβανομένων στενών συνεργατών του Τσοχατζόπουλου) και τα χειρότερα παράσιτα του συνδικαλιστικού παρακράτους; Κάποια πράγματα δεν χρειάζεται λοιπόν να τα δοκιμάσει κανείς για να διαπιστώσει περί τίνος πρόκειται και η ιστορία δεν θα μας συγχωρήσει τέτοιους πειραματισμούς σε μια τέτοια στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. φιλε νικο να σε ευχαριστησω για το επιπεδο της συζητησης μας αν και διαφωνουμε γιατι νομιζω οτι αυτο που πολυ ευστοχα αναφερεις οτι για εσένα ο κ. Τσίπρας συμπυκνώνει ό, τι πιο άθλιο, λαϊκιστικό και εξοργιστικά γελοίο υπάρχει στο πολιτικό στερέωμα θα πρεπει πρωτιστος να αναφερωσουν στα δυο κομματα αφου τα εχουν ειδη πραξει με τεραστια για αυτους επιτυχια. το παντελως παραδοξο βεβαια στοιχειο της συζητησης μας ειναι οτι το μονο καλο για την πατριδα μας θα ηταν να μην επαληθευτει κανενας απο τους δυο μας καθως εγω βαλω εναντιων πραγματικων σιχαματων ενω εσυ μπορει να εχεις και δικιο στους φοβους και να εχουμε αυτα και χειροτερα, επειδη ομως μου αρεσει η αρχαια τραγωδια θα μπορουμε παντοτε να περιμενουμε την εμφανιση του απο μηχανης θεου σε καποια απο της επομενες σκηνες του δραματος της ελλαδος

      Διαγραφή